BOOTY CHALLENGE || FÖRE- & EFTERBILDER

Hejsan! Jag har glömt bort att uppdatera er om hur det har gått de sista veckorna av booty challenge som jag och @ffannymagnusson har gjort! För er som inte har läst min blogg tidigare och inte vet vad jag pratar om så har vi genomgått en 6 veckors utmaning med träning för rumpan! Det här programmet hittar ni hos Mimmi Kapell HÄR. I det här inlägget tänkte jag summera allt som helhet och även visa er för och efterbilder, samt skriva hur jag tyckte om passen etc! För det första tycker jag att Mimmis upplägg är riktigt bra och hon verkar vara medveten om varför träningspassen är upplagda på det sättet som de är. De 3 första veckorna var det tre olika pass som skulle genomföras tre gånger varje vecka (alltså under de 3 första veckorna). Jag skulle säga att de här 3 passen var en bra start inför de kommande veckorna. Det var många bra övningar, både som man kände till sedan innan men även en del nya! Efter de tre första passen under den första veckan gick jag med träningsvärk konstant, man kände verkligen att man fick bra kontakt och att det tog i rumpmusklerna! Precis som det kan kännas!

När det 3 första veckorna var avklarade hade vi gjort totalt 9 pass för rumpan (i samband med egen träning). In i de 3 sista veckorna blev det 3 nya pass som skulle göras 3 gånger i veckan, samma upplägg som de tidigare veckorna! (många 3:or i det här inlägget haha)... De här passen var upplagda på ett lite annorlunda sätt än de andra, här var det mer vikter och mer övningar med maskiner, skivstänger och andra redskap. Här fick man även välja själv vilka vikter man ville köra med, och jag känner att jag får mer utav min träning när jag får använda vikter. Dock säger jag inte att lägre vikter med fokus på kontakt inte ger något, för det är också ett bra träningssätt jag rekommenderar!

Jag tycker att alla passen har varit riktigt roliga, det har varit lärorikt och jag tar med mig mycket kunskap och nya övningar till mina framtida pass! Min plan nu är att plocka ut mina favoritövningar och lägga ihop mina egna pass, och kommer köra ungefär på samma upplägg.

Till sist tänkte jag skriva lite om resultat och hur jag känner efter dessa veckor. Det är givetvis svårt att själv se om det har gjort någon större skillnad eller inte, och det är svårt att inse att det har hänt något också. MEN jag känner mig faktiskt mycket starkare och stabilare i både knän, lår och rumpa. Numera kan jag lägga på mer vikter på mina egna pass som jag körde innan UTAN att jag tycker att det blir så mycket jobbigare och tyngre. När det kommer till utseende tycker jag att mina rumpa har fått en bättre form, och omkretsen har till en viss del blivit ett snäpp större. (se före- & efterbilder) Det är ganska unfair med bilder då det är svårt att se skillnad, men bilder blev det och du får tycka precis vad du vill! Jag tror att om jag fortsätter med de här övningarna i fortsättningen så kommer det bli större skillnad. Och jag är supertaggad på att fortsätta! Funderar även på att testa något av henens andra pass på hennes hemsida. Jag rekommenderar verkligen er till att testa den är utmaningen som jag har gjort "6 Week better booty challenge". Ni hittar en länk till hennes hemsida längre upp i det här inlägget. Är ni intresserade av att läsa mina tidigare inlägg som har handlat om det här kan ni kika in HÄR och HÄR. Hoppas ni har uppskattat det här inlägget, och om ni har några frågor och funderingar är det bara att kommentera!

A M

FÖRE - EFTER

FÖRE - EFTER

<3

Gillar