ETT EFFEKTIVT BENPASS

I tisdags fick jag till ännu ett riktigt grymt ben- & rumppass!!! Började strax efter tretiden direkt efter skolan, körde igenom mina övningar som jag brukar köra och det kändes ovanligt lätt och inte alls lika jobbigt? Dock fokuserade jag lite extra på kontakten istället för att köra tyngre vikter. Genom hela passet körde jag 8x4 på de olika övningarna, med knappt 1 minuts vila. Jag är väldigt dålig på vilan emellan både seten och övningarna, jag vet inte riktigt hur länge jag ska vila och haha framför allt inte vad jag ska göra under vilan. Man står ju bara där som ett fån... :P Vad gör ni när ni vilar mellan seten? Nedan har ni mitt upplägg på hur jag körde igenom passet! Har ni frågor? Ställ!

A M

Benpress - 20 kg 12x3 (Låga vikter för uppvärmning)

Knäböj - 20 kg 10 x2, 30 kg 8x4

Raka marklyft - 30 kg 8x1, 35 kg 8x3

Droppet - Utfallssteg med skivstång - 20 kg 8x4 vardera ben || Utfallsshopp (utan vikter) 16x4

Baksida lårcurl - 5 kg 8x4 vardera ben

Superset - Fria höftlyft med skivstång 60 kg 8x4 || Sumoböj 20 kg 8x4

Boxböj smithmaskin - 30 kg 8x4

Cable pull through - 21 kg 8x4

Sittande adduktor maskin - låga vikter x150

"Rump-pump" / Buttkiller / Rumplyft - 20 x6

<3

Gillar